انتخاب صفحه

هزینه تحصیل در ایتالیا

بطور میانگین هزینه تحصیل در ایتالیا سالانه بین 500 تا 3000 یورو بوده که این هزینه نسبت به دانشگاههای مختلف متفاوت میباشد که امکان کاهش شهریه برای تمامی دانشجویان وجود دارد.

✅ هزینه زندگی در ایتالیا:

بطور متوسط هزینه زندگی در ایتالیا 500 تا 700 یورو در ماه میباشد که البته به ازای هر نفر که اضافه شود ماهیانه 200 تا 300 یورو به این مبلغ اضافه میگردد.

✅ بورسیه های تحصیلی در ایتالیا:

  1. تخفیف در شهریه تا 90%
  2. کمک هزینه تحصیلی از 2500 تا 5200 یورو در سال
  3. امکان دریافت بورس کامل تحصیلی از 11000 تا 20000 یورو در سال

ویژگی خاص تحصیل در ایتالیا، وجود کمک هزینه های 2500 و 5000 یورویی (#بورس_استانی) در سال برای متقاضیان ایرانی است که فارغ از معدل و شرایط فارغ التحصیلی شان می توانند از استان محل تحصیلشان در ایتالیا دریافت نمایند. این بورسیه ها از انواع بورسیه های دانشجویان ممتاز مجزا است و احتمال دریافت آن برای متقاضیان ایرانی بسیار بالاست.

✅ مهلت اقدام برای دانشگاههای ایتالیا:

تا ماه اوریل هر سال مهلت اقدام وجود دارد و نتایج در ماه جون مشخص شده و شروع دوره ها از ماه سپتامبر خواهد بود.

✅ دوره های مشترک تحصیلی در ایتالیا با دانشگاه های ممتاز اروپا ، کانادا و آمریکا:

به دلیل اعتبار و قدمت بالای دانشگاه های ایتالیا، همواره تحصیل در دانشگاه های بسیاری در ایتالیا به صورت مشترک با دانشگاه های برتر دنیا برگزار شده و می شود. تحصیل در این دوره ها به طور همزمان علاوه بر تجربه زندگی و تحصیل در دو کشور، موجب می شود که دانشجو از دو دانشگاه یا حتی بیشتر، مدارک پایان دوره دریافت نماید که به منزله تحصیل در آن مراکز بوده است. از نمونه های بسیار آن می توان به دوره مشترک کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران میان دانشگاه بولونیا ایتالیا و دانشگاه کولومبیا در ایالات متحده با رتبه جهانی 9 اشاره کرد.

✅ کیفیت و شاخص های بالای زندگی:

کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوششهای بیمه ای و سایر موارد می باشد.

#تحصیل_در_ایتالیا #هزینه_زندگی #بورسیه_تحصیلی

تشکل ایران – ایتالیا ??

telegram.me/linguaitaliana